Het liefdesprogramma voor vrouwen in een relatie-11

Les 3:
Verhoog je liefdesfrequentie

Beste…

Hoe ging het? Een hele week met een stuk minder kritiek en klagen? Wat verandert er al? In jezelf? In je partner en in jullie relatie?
Deze week gaan we verder in op het verhogen van je trilling en ruimte creeren om aan te trekken wat je wél wilt.
Je hebt de afgelopen twee weken je intentie gezet en opgeschreven wat je wel en niet meer wilt. Deze week gaan we aan de slag om de mogelijkheid dat dit gaat gebeuren te vergroten door je trilling te verhogen en door concrete acties.

Jouw liefdesfrequentie

Ik wil je deze week iets uitleggen. Toen ik dit inzicht in mijn eigen leven ging toepassen heb ik zoveel meer succes en geluk mogen ervaren.
Het is één van de grootste inzichten die ik ooit heb gehad: Alles (mensen, dieren, planten, spullen) is energie en die energie kan op een hoge frequentie zitten, oftewel positief geladen zijn, of de energie kan op een lage frequentie zitten. Je kunt het zien als een soort radiofrequentie, een trilling. Als je je goed voelt en positieve gedachten hebt, dan heb je een hoge trilling. Als je je niet goed voelt, niet lekker in je vel zit en boos, angstig of humeurig bent dan gaat jouw trilling omlaag. En alles wat op dezelfde frequentie zit, dezelfde trilling heeft, trekt naar elkaar toe. Als een magneet. Dit is het principe van de wet van de aantrekkingskracht.

Dat alles een energie heeft pikken we doorlopend op, we zijn er zo aan gewend dat het vaak niet eens meer opvalt. Al is de een er gevoeliger voor dan de ander. Zo voel je je na een strandwandeling helemaal opgeladen en na een uurtje in een druk winkelcentrum waarschijnlijk moe. De energie is anders. Je merkt het zelfs aan spullen (je voelt je lekkerder in die ene jeans dan in die andere) en aan eten (een vers bereide maaltijd geeft meer energie dan een magnetron-maaltijd). Net als de wet van de zwaartekracht is dit er gewoon. Altijd.

Dus: voel jij je goed en lekker, dan is jouw frequentie hoog en trek jij ook leuke en prettige mensen en situaties aan. Je bent aantrekkelijk. Maar: als jij dus in een lage trilling zit, ben je ook een magneet. Daar kom je dus van alles tegen met dezelfde lage trilling als jij.

En nu je dit weet, kun je daar gebruik van maken. Energie is namelijk geen vaststaand iets. Je hebt er zelf alle invloed op. Je kunt jezelf aantrekkelijk maken. Hoe? Door je trilling zo hoog mogelijk te houden. Want DAAR ervaar je verbondenheid. Daar lukt het. Daar krijg je kansen en mogelijkheden die je in een lage frequentie gewoon niet tegenkomt en niet ziet.

Maar hoe? Hoe verhoog je jouw frequentie? Het antwoord is heel simpel (en wat hou ik daar van, als het ook makkelijk kan). ALLES waar jij blij van wordt, is trilling verhogend. Alles! Het hoeft niets te kosten, het hoeft niet iets groots te zijn. Je kan het altijd inzetten, hier en nu.

Hoe is het met jouw frequentie?

Terug naar jou. De wet van de aantrekkingskracht trekt dus meer van hetzelfde aan. Oftewel: waar je aandacht aan geeft groeit. Heb je positieve gedachten, weet je wat je wil en geloof je daar ook echt in, en praat je over wat je wel wil (in plaats van wat je niet wil) dan stem je je magneet positief af. En dat moeten we hebben! Maar daarvoor is het belangrijk dat de basis goed is.

Spreek dus met jezelf af dat je zo goed mogelijk voelen altijd voor jou het belangrijkste zal zijn. In welke situatie je ook zit, het gaat er niet om wat er gebeurt, maar om hoe jij je daarbij voelt en je intentie zal altijd zijn om zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen. Het is niet altijd makkelijk om vanuit een lage frequentie dan maar leuke dingen te gaan doen. Vaak voel jij je juist naar beneden getrokken worden… zo laag mogelijk. Dat doet jouw EGO. Je weet wel, het stemmetje in je hoofd dat dol is op drama en negativiteit in je leven. Probeer daarom kleine stapjes te maken, doe eerst iets simpels. Als je algemene stemming verbetert en je voelt je in de basis goed, dan is dat het moment om specifieker te maken wat je graag wil in je leven. (En hoe meer aandacht je daarnaar toe stuurt, hoe meer je je magneet daarmee afstemt).

Video – Een groot liefdesinzicht

Een groot liefdesinzicht van mij heb ik gekregen uit Een Cursus in wonderen. Ik schrijf er ook over in mijn boek ‘Het regent geluk’ 

Dit inzicht is zo mooi toepasbaar op onze relatie en zal zeker onze liefdesfrequentie verhogen!

Een paar tips om je trilling te verhogen:

BlurbhartSlaap (als je uitgerust bent is je trilling vanzelf hoger en als je slaapt staan je ego-gedachten even stil. Het is een soort reset).

Blurbhart

Mediteer (ook dan kalmeer je je geest en je denken)

Blurbhart

Draai vrolijke of mooie muziek

Blurbhart

Wees in de natuur

Blurbhart

Aai een dier (echt, dieren verhogen bijna altijd je energie)

Blurbhart

Maak een lijstje waar je dankbaar voor bent

Blurbhart

 Doe iets creatief’s

Blurbhart

Maak van je badkamer een mini-spa: ga in bad of met je lekkerste producten onder de douche, smeer je in met bodylotion en lak je nagels.

En dan.. als het je lukt, doe meer. Of iets groters. Doe elke dag iets om jouw trilling te verhogen. Wat ook altijd goed is voor je trilling: een random act of kindness. Iets liefs doen voor een ander.

En weet je wat ook trillingsverhogend werkt en wel eens spannend kan zijn?Doe iets nieuws of spannends voor je werk of jouw bedrijf. Maak bijvoorbeeld een video, post of een blog en laat jezelf zien! En deel dit natuurlijk met jouw partner.

Opdracht 1:

Liefdevolle momenten creëren

1. Schrijf alles op wat er gisteren tussen jou en je partner gebeurde. Elke interactie die jullie hadden. Schrijf alles puntsgwijs op vanaf het moment dat je wakker werd. Bijvoorbeeld: ontbeten, voorbereid om te vertrekken naar werk, afscheidskus gegeven, gebeld vanuit de auto, warm gegeten, dag doorgesproken, tv gekeken, welterustenkus gegeven, gaan slapen. In het weekend is deze lijst waarschijnlijk langer en uitgebreider.

2. Kijk nu terug naar de dingen die je hebt opgeschreven en stel jezelf de vraag welke dingen jullie verbondenheid / liefdesgevoel hebben gevoed.

3. Geef jezelf een krulletje naast iets positiefs op de lijst. Doe dit alleen als het jullie band echt heeft versterkt. Opbellen voor een praatje is wel een krulletje. Bellen met de mededeling dat je later bent of de vraag of de ander wat voor je wilde doen krijgt geen krulletje.

4. Welke dingen zou je kunnen veranderen, zodat ze morgen jullie liefdesband kunnen voeden? Je zou bijvoorbeeld lekker vers sinaasappelsap klaar kunnen zetten voor hem voor als hij naar beneden komt voor het ontbijt, of een lief briefje. Of je kunt haar een voetmassage geven tijdens het tv kijken.

5. Wat zou je kunnen toevoegen om jullie liefdesband te versterken? Bijvoorbeeld hem een sexy smsje sturen midden op de dag, of een bloem meenemen voor haar.

6. Is er iets op de lijst waar je spijt van hebt? Vaak vergeten we onze minder liefdevolle daden. Schrijf die ook op. Dat zal je stimuleren om het morgen anders te doen en meer geduld op te brengen.

Tip: 

Plan deze week een dag of een weekendje met zijn tweeen om wat leuks te gaan doen. Weiger om elkaar voor lief te nemen. Als je alleen maar in en om het huis bent, ga iets doen op andere locatie. Uit, wandelen.

guillermo-nolasco-les 3

Do what you did in the beginning of a relationship and there won’t be an end.

– Tony Robbins

Meer tijd samen doorbrengen

Om samen je liefdesfrequentie te verhogen is het goed om te kijken naar de tijd die jullie samen doorbrengen. Volgens het Britse bureau voor statistiek blijft er niet meer dan zo’n drieenhalf uur per week (krap een half uur per dag) over voor gedeeld sociaal leven, sport, hobby’s en andere interesses, als we werk, reistijd, slaap en tv kijken en social media van een normale week aftrekken.

Welke gewoonten zijn er nu in jullie relatie en zit daar wellicht wat ruimte voor verbeteringen?

Gewoonten gaan dus verder dan goede bedoelingen. Het is de sleutel om duurzame verandering in te bouwen. Het zijn simpele acties, die regelmatig plaatsvinden en gemakkelijk meetbaar zijn. Een van die gewoonten kan dan zijn: Samen tijd doorbrengen. Wat zou je kunnen doen om deze gewoonte liefdevol toe te passen in jullie relatie?

  1. Zet de televisie en de laptops uit en sta niet toe dat andere afleidingen jullie beletten om met elkaar te praten
  2. Als je veel eerder thuiskomt dan je partner, neem dan een boterham of iets anders om je eerste trek te stillen maar eet samen
  3. Of organiseer een gezamenlijke maaltijd in het weekend – bijvoorbeeld een uitgebreid ontbijt/brunch op zondagochtend. En maak het tot een vast onderdeel van jullie leefpatroon
  4. Kies een vaste avond die echt van jullie is
  5. Plan leuke uitjes vooruit. Plan er nu al een aantal voor het hele jaar. Geef deze avond prioriteit.
  6. Praat elkaar elke dag even bij. Een kwartiertje is al heel veel. En zo voorkom je ‘een opgespaard serieus gesprek’

Bron: ‘Ik hou van je maar’ van Andrew G. Marshall

Do small things often

Als je relatie uit balans is, een beetje afstandelijk voelt of een aantal grote tegenslagen heeft geleden, kan gebrek aan vertrouwen misschien een deel van het probleem zijn. Zelfs als je relatie gloednieuw is, vol met tal van positieve gevoelens, moet het opbouwen van vertrouwen gebeuren, zodat de relatie na een langere tijd blijft standhouden.

In elke relatie is het vertrouwen beetje bij beetje opgebouwd in de tijd. De Gottman Relatietherapie Methode, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, richt zich op het opbouwen van een emotionele bankrekening. Elke keer als we iets positiefs of negatiefs zeggen,  wint de relatie zowel vertrouwen als toewijding. Een aantal praktische dingen die je op basis van deze methode kunt doen om aan je relatie te bouwen:

1

Identificeer iets wat je al samen doet. Dit is waarschijnlijk de beste plek om te beginnen. Denk na over hoe jij en je partner jullie tijd door brengen. Hebben jullie soms een zondags ontbijt?  Zijn jullie hier en daar om boodschappen gegaan? Kies één ding (het maakt niet uit wat het is) en stem ermee in om dit te ritualiseren. De sleutel hier is dat je beiden bereid bent om je te committeren aan deze activiteit. Stel een schema op, zodat je erop kunt rekenen dat het consequent gebeurt.

2

Kies een nieuwe activiteit die jullie allebei willen doen. Doe hetzelfde als in stap 1, maar dan met deze nieuwe activiteit. Hebben jullie het altijd al gehad over het nemen van kookles? Of een Breaking Bad marathon? Doe het! Nogmaals, zorg ervoor dat jullie allebei op dezelfde lijn staan en stel een schema samen, zodat het iets is dat automatisch zal gebeuren.

3

Doe één klein ding elke dag speciaal voor je partner. Dit is iets waar enkel jij weet van hebt. Ga op zoek naar kleine manieren waarop je de liefde voor je partner elke dag  kunt laten merken / communiceren. Je kunt hem/haar bijvoorbeeld een SMS sturen waarin “Ik hou van jou” of “Ik denk aan  je” staat.  Of stuur een grappige video of meme, of neem zijn of haar favoriete dessert mee naar huis. Het zijn de kleine dingen die het doen, gebruik je fantasie en inlevingsvermogen!

In les 5 behandelen we het fenomeen ‘liefdestalen’, mocht je nu nog niet zo veel inspiratie hebben, kom dan in week 5 nog eens terug op de 3e tip in ‘do small things often’.  Voor nu wens ik je veel plezier en hoop ik dat je geniet van jullie liefdesmomenten (en ja, ook als je die plant ‘werken ze’, dat zul je zien!) en met leuke dingen verzinnen voor je man en ontdekken wat dat jou en jullie relatie oplevert!

Liefs, Lisa

lisa_cirkel

Powered by WishList Member - Membership Software